onsdag 18 november 2009

One night in Bankok makes a hard man humble...

Framme i Bankok! Inte hant sa mycket an men jag och P ar pa semester och det ar uuuunderbart. Jag var sa trott i taxin fran flygplatsen i Bankok till stan sa jag slumrade till gang pa gang (hade knappt sovit pa flyget..fanns bade tetris och massa filmer i stolsryggen framfor...sa modernt!) men varmen, lukterna, landskapet...iiiihhh vad harligt att resa igen.

Nu har vi precis varit ute och atit lite och fatt en kall ol, snart dags for dopp i rooftop bassangen (later lyxigt men sag inte riktigt lika fint ut som pa internetbilderna saklart) och sen stor tempeldag imorgon och min nya kamera ska fa sig en omgang.

Ett litet orosmoln har dykt upp da P surfade in pa ambassadens hemsida duktig som han ar och dar stod det att de avrader fran all resa over gransen Thailand-Malaysia och dessutom avrader resa i de 4 mest sodra provinserna. Lite olyckligt da var resplan liksom ju var flyg till Kuala Lumpur och sen buss/tag etc tillbaka till Thailand (over gransen ja...). Far se hur det gar...hmm hmm brukar inte allt losa sig?

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att ni har kommit fram safe. Här blåser det full orkan så det är tur att ni inte flög idag :) Jon hälsar att ett bra sätt att korsa gränsen mellan Malaysia & Thailand är med båt från ön Langkawi. Där kan man köpa kombiresor (ex: båt + minibuss till ex Koh Lanta). Det tror han är ett säkert sätt att ta sig runt. Jag å andra sidan har ingen koll :) Sköt om er och ta massor med foto så jag får se när ni är tillbaks! Ska bli kul att följa er här på bloggen!! Massor med kramar från oss!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.